Matthew Chapter 20
Verse 1: Vinea Coelestis
Verse 2-8
Verse 9-12
Verse 13-14
Verse 15-16
An mihi liberum per te non erit, de meo quod volo facere? An ideo oculus tuus livore torquetur, quia me vides benignum in eos, in quos labitum est? Hanc similitudinem adduxit Iesus, volens illorum animis infigere, quod Deus natura beneficus in omnes, variis modis ac variis aetatibus, non cessat invitare mortales omnes ad cultum verae pietatis. In qua qui se gnaviter exercuerint, iis praemium esse vitam aeternam, a qua nemo secluditur, qui modo vocatus audiat. Hoc praemium ut non debetur omnino meritis nostris, sed potius beneficentiae divinae, tamen non contingit citra conatum nostrum. Quamquam hoc quoque debemus vocanti, quod ad cultum pietatis accedimus, quod in eo perseveramus usque ad diei vesperam. Nam qui vocati recusant ire in vineam, frustrantur ipsi se suo praemio. Quamquam autem inter sanctos nec est livor, nec murmuratio adversus Deum, tamen huiusmodi dictis expressit summum honorem, qui novissimis est habitus, ut in praemio locum primum sortirentur. Quae dignitas tam insignis est, ut merito quis possit invidere. Quamquam et boni Iudaei primum murmurabant adversus gentes, quod ex maioribus idololatris orti, a Lege Mosaica prorsus alieni, denique incircumcisi, subito pares haberentur ipsis in Evangelii gratia, et ad eandem salutem admitterentur, nullo legis onere gravati: quum ipsi diu versati in observationibus Mosaicis, nihilo potiores essent, quam Ethnici, modo a vita prorsus impia, ad Evangelii professionem admissi. Plus igitur gentibus condonatum est, sed non ideo Iudaeis est quod cum Deo expostulent, quum liceat et ipsis ad eam felicitatem pertingere. Quod si malint invidere, quam imitari, sibi imputent, quod ob incredulitatem reiiciuntur, gentibus ob fidei promtitudinem assequentibus, quod illi sibi solis deberi credebant. Statim igitur properet, quisquis vocatus fuerit: alioqui frustra fuerit vocatus, nisi det operam, ut sit etiam electus. Ac nulli non vocantur, sed pauci merentur ut sint inter electos. Proinde Iesus parabolam hac clausula finiit, qua fuerat exorsus: 16 Sic erunt novissimi, qui primi fuerant, et primi, qui novissimi. Nam multi quidem sunt vocati, pauci vero electi.